Handelsbetingelser

Handelsbetingelser

   

Generelle oplysninger

Virksomhedens juridiske navn: Greenoff - Enkeltmandsvirksomhed

Adresse: Fyrkatvej 1, 3650 Ølstykke

Mailadresse: info@workmatpro.dk

Telefonnummer: + 45 27 14 40 80

CVR-nr.: 41399155

Bankoplysninger: Jyske Bank: 5148 0001001124


Betingelser

Workmatpro henvender sig til erhvervskunder i hele Danmark.

Erhvervskunder defineres som private virksomheder, offentlige institutioner, fonde, foreninger og selvejende institutioner.

 

Priser

Alle priser på www.workmatpro.dk og alt andet salgsmateriale fra WorkMatPro er oplyst ex. moms.

 

Bestilling

Ordre modtages på vores webshop: www.workmatpro.dk

Når du handler på www.workmatpro.dk, vælger du de varer du ønsker og lægger dem i indkøbskurven. Du kan løbende tjekke og lave ændringer i din indkøbskurv (slette, tilføje og ændre op/ned antal. Det gør du ved at klikke på indkøbskurv. Det kan du gøre helt frem til du afgiver bestillingen.

Når du er klar til at bestille dine varer, trykker du på ”Gå til kassen”-knappen i indkøbskurven. Derfra bliver du guidet igennem, hvor du skal indtaste navn, adresse, e-mail og telefonnummer. Det er også her du skal vælge leverings- og betalingsmetode. Priser er angivet i danske kroner.

Du kan også direkte på produktsiden, vælge Mobile checkout, gå til betalingssiden.

Bestilling kan ligeledes foregå pr. e-mail: info@workmatpro.dk.

Eller på telefon +45 27 14 40 80.

 

For at handle på www.workmatpro.dk skal du enten være fyldt 18 år, eller have juridisk ret til at indgå et køb, for eksempel i form af accept fra din værge.

 

Levering/Fragt

Alle ordrer på minimum 800,00 kr. (ex. moms) vil være fragtfri levering. Bestiller du for mindre end 800,00 kr. (ex. Moms) vil der tillægges et fragttillæg på 63,2 kr. (ex. moms)

Hos os er der ingen ekstra gebyrer eller meromkostninger på din ordre.

Vores primære fragtfirma er DPD. Vi benytter dog også andre hvor det er nødvendigt for at sikre hurtigst muligt levering til dig

Levering:

Vi leverer alle varer til kantsten, medmindre andet er aftalt. Oppebæring til andre etager eller lignende er ikke inkluderet i standardleveringen og skal koordineres og aftales særskilt. Vi anbefaler, at kunder, der har behov for specifik levering, kontakter os for yderligere assistance og muligheder. Det er kundens ansvar at sikre, at modtagestedet er tilgængeligt og klar til levering på det aftalte tidspunkt. Eventuelle ekstra omkostninger ved oppebæring eller levering ud over stueplan vil blive oplyst og aftalt med kunden inden bestilling.

Vi leverer til fastlandet samt alle brofaste øer hele Danmark samt Bornholm.

 

Forbehold for trykfejl:

Der tages forbehold for trykfejl, prisændringer, afgiftsændringer, leveringstid, leverancesvigt, udsolgte og udgåede varer.

Erhvervsvirksomheder kan benytte fakturakøb, som kreditvurderes pr. ordre/kunde

Betalingsbetingelser

Hos WorkMatPro ønsker vi at tilbyde fleksible betalingsmuligheder for vores kunder. Derfor tilbyder vi som udgangspunkt 30 dages betalingsbetingelser på de fleste ordrer, medmindre andet er skriftligt aftalt. Vores mål er at gøre det nemt for vores kunder at handle hos os, samtidig med at vi sikrer en effektiv administration af vores betalinger.

Fakturahåndtering
For at kunne tilbyde de bedste betalingsbetingelser til vores kunder har vi valgt at sælge vores fakturaer til Svea. Dette giver os mulighed for at tilbyde flest mulige kunder 30 dages betalingsfrist og samtidig opretholde en sund økonomi i vores virksomhed. Hver ordre og kunde kreditvurderes på meget kort tid, hvilket sikrer, at vi kan tilpasse vores service og betalingsbetingelser efter kundens behov. Når vi sælger vores fakturaer til Svea, skal betaling ske direkte til Svea i henhold til de oplysninger, der fremgår af fakturaen. Svea håndterer herefter opkrævningen samt eventuelle rykkere ved forsinket betaling.

Forsinket betaling
Ved forsinket betaling vil Svea opkræve rykkergebyrer og renter i henhold til gældende lovgivning og deres egne betingelser. Vi opfordrer derfor vores kunder til at betale fakturaer inden for den angivne betalingsfrist for at undgå unødige omkostninger.

Hvorfor Svea?
Ved at samarbejde med Svea sikrer vi, at vores kunder får mulighed for fordelagtige betalingsbetingelser, samtidig med at vi kan fokusere på at levere de bedste produkter og tjenester uden at gå på kompromis med likviditeten. Samarbejdet med Svea hjælper os med at opretholde denne service og giver os mulighed for at kreditvurdere hver ordre og kunde hurtigt, hvilket bidrager til en hurtig og effektiv bestillingsproces.

 

Offentlige institutioner kan også benytte EAN fakturering

 

Kreditkortbetaling

Hos os kan alle bruge betalings- og kreditkort

 

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes. Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

Vi tager ikke kortgebyrer. (Bemærk, at der dog stadig kan opkræves gebyrer for brug af korttyper udstedt uden for EU. Hvis der er tale om Diners Club og American Express, kræves det, at I har en direkte indløsningsaftale med hhv. Diners Club og/eller American Express. Kortgebyrer på firmakort. Gebyrer i denne sammenhæng er på 2,95%)

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme.

Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:

1) vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller

2) indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.

Du kan læse reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder

 

Fortrydelsesret

Handler du som privat person har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  
 
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den enkelte vare.


Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til (info@workmatpro.dk). Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Der er ingen fortrydelsesret på levering af digitalt indhold, f.eks. computerprogrammer, apps, spil, musik, film mv., som ikke leveres fysisk på f.eks. CD eller DVD, skal kunden acceptere at fortrydelsesretten mistes når I sender produktet.

 

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 

Returnering

Returnering af varer kan kun ske efter forudgående skriftlig aftale med WorkMatPro. Ved henvendelser omkring returnering af varer skal fakturanummer, dato for køb, mængde og årsag opgives. WorkMatPro sender efterfølgende Return Material Authorisation (RMA). Alle returforsendelser, også ved flere kolli, skal være forsynet med synligt RMA nr. samt kopi af RMA formularen. Fragtomkostninger i forbindelse med returnering er WorkMatPro uvedkommende. RMA er ikke automatisk accept af kreditering af de pågældende produkter. Returnummeret er gyldigt 14 dage fra udstedelsesdato. Ved senere returneringer forbeholder WorkMatPro sig ret til at afvise forsendelsen. Varen skal være i ubrudt original salgbar emballage. Specielt skårede/fremstillede papirvarer kan ikke returneres, ligesom skaffevarer og tidligere kampagnevarer ikke kan returneres. WorkMatPro er ikke ansvarlig for defekte produkter grundet forkert anvendelse. Aftale om returnering skal ske inden 8 arbejdsdage fra modtagelsen. Ved kreditering debiteres administrationsgebyr på 25% af varens værdi. Der krediteres til værdi ifølge gældende WorkMatPro prisliste / prisaftale, men undtaget de tilfælde, hvor den historiske fakturapris er lavere. Da krediteres med udgangspunkt i den historiske fakturapris (minus gebyr). 

WorkMatPro påtager sig intet ansvar for returneringer uden aftale. Eventuelle returneringer uden aftale vil ikke blive tilbagesendt, men kasseret uden varsel.

Varens stand og emballage

Når du modtager varen fra WorkMatPro, har du ret til at undersøge produktet for at fastslå dets art, egenskaber og funktion. Dog må varen ikke tages i brug. Du hæfter kun for en eventuel forringelse af varens værdi, hvis forringelsen skyldes anden håndtering end den, der er nødvendig for at konstatere varens tilstand og funktion.

Varen skal returneres i originalemballagen, som gerne må åbnes, men ikke ødelægges. Hvis emballagen mangler eller er beskadiget, kan det føre til en værdiforringelse, som du hæfter for. Sørg for at varen er forsvarligt indpakket ved returnering, da du selv bærer risikoen for varen, indtil WorkMatPro modtager den. Vi anbefaler, at du gemmer postkvittering og evt. track-and-trace-nummer som bevis for afsendelsen.

 
Tilbagebetaling af købsbeløbet


Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen og returneret varen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
 
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, Firmanavn adresse, tlf.nr. og mailadresse.
 
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. Såsom leveringsadresse.
 
Personoplysningerne registreres hos WorkMatPro og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Se vores privatlivspolitik: her

Den dataansvarlige på www.workmatpro.dk er Johnny Frederiksen.  


Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@workmatpro.dk

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@workmatpro.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

 

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

 

 

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Til:

www.workmatpro.dk

Fyrkatvej 1

3650 Ølstykke

e-mail: info@workmatpro.dk

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

______________________________________________________________

 

Bestilt den: ________________    Modtaget den: _______________________

 

Forbrugerens navn: ____________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ________________________ 

Forbrugerens underskrift: ______________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 09.09.2024